Email marketing

Oprogramowanie email marketingowe pomoże Ci nawiązać kontakt z potencjalnymi klientami. Ten sprawdzony kanał komunikacji może być znacznie zoptymalizowany – wystarczy wykorzystać skuteczne narzędzie oparte na oprogramowaniu SaaS, które pozwoli Ci zwiększyć dochody ze sprzedaży. Zastosowanie treści wiadomości na wysokim poziomie oraz dużej listy odbiorców, a także przyspieszenie procedury poprzez wdrożenie odpowiednich programów ułatwia osiągnięcie sukcesu przy pomocy email marketingu. Zaletą mailingu jest także to, że umożliwia prowadzenie badań ilościowych i jakościowych na temat działań odbiorców. Dowiedz się, co potencjalny klient robił na Twojej witrynie po otrzymaniu reklamy i czy zaufał zaufanie Twojej firmie, dokonując zakupu. Możesz analizować kliknięcia, otwarcia i szereg innych decyzji użytkowników. Tak pozyskane dane pozwolą Ci sprawniej pozyskiwać nowych klientów.
Freshmail logo
_jet_reviews_average_rating/5
Oprogramowanie Freshmail umożliwia tworzenie, wysyłanie, a następnie śledzenie kampanii reklamowych prowadzonych za pomocą e-maila - np. tworzenie newsletterów. Jest to proste i intuicyjne narzędzie biznesowe, które zawiera masę szablonów graficznych, dzięki czemu użytkownik jest w stanie dopasować wizerunek e-maila do kontekstu prowadzonej kampanii, danej grupy docelowej, a w razie potrzeby można go dowolnie konfigurować i zmieniać.
GetResponse logo
_jet_reviews_average_rating/5
Oprogramowanie marketing automation GetResponse to najlepszy sposób, aby pozostać w kontakcie z wszystkimi odbiorcami e-maili. Statystyki, autorespondery, tworzenie landing pages czy zarządzanie bazą adresową pozwoli zautomatyzować cały proces mailingu. Oprogramowanie do marketingu GetResponse to ponad 30 narzędzi w jednej platformie, które pomaga zwiększyć liczbę odbiorców, zaangażować klientów i zwiększyć sprzedaż online.

Czym jest e-mail marketing?

Korzystanie z maili marketingowych to jedna z form marketingu bezpośredniego – w tym wypadku z wykorzystaniem poczty elektronicznej. Pozwala na dotarcie do szerszego grona odbiorców niż w przypadku klasycznego content marketingu, social media marketingu lub innych działań związanych z e-commerce. W treści maila umieszcza się informację na temat usług, z których mogą skorzystać potencjalni klienci, a także odpowiednie linki do witryny internetowej czy profilu na Facebooku. Ważnym pojęciem związanym z email marketingiem jest remarketing, czyli powtórzenie przekazu reklamy osobom, które już znalazły się na stronie. Na skuteczność tej strategii wpływ ma zatem nie tylko treść wiadomości, ale też zawartość strony internetowej.

Możesz wysyłać bezpośrednio katalogi sprzedażowe, które w prosty sposób pokażą, co ma do zaoferowania Twój sklep internetowy. Możesz też zastosować wiadomość zawierającą poradnik, zaproszenie do udziału w wydarzeniu czy informacji na temat bieżących promocji. Możliwości kampanii związanych z e-mail marketingiem są naprawdę szerokie.

Jak pozyskiwać bazę, czyli skuteczne sposoby email marketingu?

W jaki sposób możesz pozyskać bazę do kampanii e-mail marketingowych? Istnieje kilka strategii:

  • Pierwszą i powszechnie stosowaną jest zaproponowanie zapisania się do newslettera po odwiedzeniu witryny. Możesz w ten sposób sprawnie kontaktować się ze swoimi klientami oraz osobami, które z jakiegoś powodu zainteresowały się treściami na Twojej stronie.
  • Następnym krokiem często jest skorzystanie z gotowej bazy użytkowników, którzy wyrazili zgodę na reklamę.
  • Dobrym sposobem jest również bazowanie na współpracy pomiędzy markami. Wzajemne promowanie się i dzielenie listami użytkowników pozwala na skuteczne pozyskiwanie nowych klientów.
  • Wiele firm prowadzi także webinary. Udział w nich wymaga rejestracji adresu email. Następnie można przygotować mailingi dostosowane do preferencji odbiorcy.

Warto zainteresować się też segmentacją. Skorzystanie z segmentacji oznacza podzielenie listy osób, do których ma trafić wiadomość, na mniejsze grupy subskrybentów. Profilowanie klienta i dostosowany do jego potrzeb komunikat znacznie zwiększa wyniki kampanii.

Możliwości tworzenia takich strategii są bardzo szerokie, dlatego jeśli zamierzasz wysyłać wiadomości regularnie i zależy Ci na maksymalnej skuteczności, świetnie sprawdzi się wysoko wykwalifikowany specjalista ds. email marketingu.

Kampanie mailingowe - najczęstsze cele stosowania

Email marketing jest niezwykle skutecznym sposobem na dotarcie do potencjalnego klienta. Stosuje się go najczęściej w celu:

  • badań ilościowych i jakościowych
  • budowania wizerunku marki
  • zwiększenia sprzedaży.

Jego działanie jest wielopoziomowe. Pozwala sprawdzić, jak zachowują się użytkownicy po otwarciu wiadomości i przejściu na Twoją stronę. Odpowiednio stworzony tekst ma znacznie dla wizerunku marki. Wreszcie, jeśli zastosujesz sprawny marketing, email bezpośrednio pomoże Ci na zwiększenie sprzedaży.

Jaki powinien być system do e mail marketingu?

Sprzedaż produktów może usprawnić oprogramowanie, które optymalizuje usługi email marketingowe. Dzięki temu wiadomości email trafiają do potencjalnych klientów na Twojej liście w ciągu paru kliknięć i paru minut. Bazy danych programów, które Ci oferujemy, znajdują się w chmurze. Dzięki temu wysyłka nie wiąże się z wykorzystaniem pojemności komputera. Ponadto narzędzia do realizowania kampanii email marketingowych aktualizują się samoczynnie, dlatego pozostajesz na bieżąco z ulepszeniami dostosowującymi oprogramowanie do bieżących potrzeb rynku. Pamiętaj, że narzędzie do email marketingu musi być przede wszystkim intuicyjne, szybkie i umożliwiać personalizację. Takie oprogramowanie znajdziesz w naszym sklepie.

Email marketing VS RODO i SPAM

W związku z wprowadzeniem przepisów dotyczących RODO pojawia się pytanie o legalność maili marketingowych. Odpowiedź brzmi: nadal możesz prowadzić skuteczny mailing, jednak w pierwszej kolejności pozyskaj zgodę użytkownika na to, by jego dane były przetwarzane. Gotowe bazy, które można kupić w Internecie, zazwyczaj opierają się na tym, że odbiorca już wcześniej wyraził zgodę. Warto się jednak upewnić, by nie narazić się na dodatkowe koszty.

Reklama powinna spełniać szereg kryteriów, dzięki którym wiadomości nie trafią do folderu spam. W głównej mierze dotyczy to kompletności i przepisów bezpieczeństwa, pozwalających na odróżnienie email marketingu od scamu. Wykorzystanie narzędzi do tworzenia i wysyłania treści zmniejsza to ryzyko i usprawnia budowanie relacji.