Systemy CRM
Co to jest system CRM?
Customer Relationship Management może wykorzystywać różnorodne oprogramowania CRM. Dzięki nim obsługa klienta staje się znacznie prostsza. Możesz zgromadzić wszystkie niezbędne informacje dotyczące procedur wewnątrz firmy w jednym miejscu, zoptymalizować działania wchodzące w skład procesu sprzedaży i procesów biznesowych, a także pozwolić sztucznej inteligencji na automatyzację tych zadań. Kluczowe jest budowanie trwałej relacji ze stałym i potencjalnym klientem z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi usprawniających codzienną pracę działu handlowego.
Oprogramowanie CRM jest niezwykle zróżnicowane pod kątem funkcji. Warto dlatego w pierwszej kolejności sprawdzić, które możliwości pozwolą najbardziej udoskonalić proces sprzedaży w Twojej firmie, a które są mniej potrzebne. Zasadniczo dzięki systemowi CRM możliwa jest kompleksowa analiza danych dotyczących stałych i potencjalnych klientów. Taki system informatyczny pracuje w chmurze, dzięki czemu możesz korzystać z oprogramowania w dowolnym miejscu – wystarczy Ci dostęp do Internetu, by doskonalić relacje z klientem.
Jak wdrożyć system CRM dla firm?
Wdrożenie specjalistycznego oprogramowania umożliwiającego sprawne zarządzanie relacjami z klientem jest procesem złożonym i nierzadko długotrwałym. Program CRM pozwala na bieżąco zwiększać zyski firmy, by jednak czerpać z tych możliwości niezbędny jest czas i głęboka analiza zróżnicowanych danych dotyczących działania przedsiębiorstwa.
Rejestracja na stronie
Pierwszym krokiem jest uzyskanie licencji do wybranego programu CRM. W tym celu sprawdź informacje dotyczących poszczególnych systemów i dowiedz się, który najbardziej usprawni działanie Twojej firmy. Warto przeprowadzić w tym celu konsultacje i spytać o zdanie pracowników działu sprzedaży. Po wykupieniu licencji zarejestruj się na strony twórcy oprogramowania.
Poznanie procesu w firmie
Następnym etapem jest przekazanie szczegółowych danych dotyczących procesów biznesowych Twojej firmy. Dotyczy to hierarchii, wartości, a nawet dokumentów w obiegu. Liczą się także Wasze oczekiwania wobec systemu klasy CRM – jakie funkcjonalności są Wam niezbędne, a jakie mają znacznie mniejsze znaczenie.
Implementacja, testowanie i korekty
Po konfiguracji ustawień w wybranym systemie CRM i imporcie dotychczasowej bazy danych następuje etap testów. Wtedy też możesz połączyć program z innymi narzędziami do zarządzania sprzedażą i procesami biznesowymi. To czas, kiedy warto nanosić poprawki i uwagi, by obsługa CRM była możliwie intuicyjna dla wszystkich pracowników.
Wdrożenie systemu CRM i szkolenia
Następnym krokiem jest wdrożenie systemu CRM. Ważne jest także przeprowadzenie szczegółowych szkoleń wśród pracowników działu sprzedaży Twojej firmy. Oprogramowanie do zarządzania relacjami z klientem usprawni ich działania tylko wtedy, gdy będą doskonale rozumieć jego specyfikę i możliwości. Fachowe szkolenia dadzą im dostęp do sprawdzonych informacji oraz pozwolą na wykonanie zadań, które przygotują ich do pracy z programem.
Zarządzanie relacjami z klientami – jak oprogramowanie CRM pomaga zwiększyć sprzedaż?
W zależności od konkretnego programu umożliwiającego fachowe zarządzanie relacjami z klientami odpowiedź na to pytanie może się nieco różnić. Kluczowa jest tu obszerna baza danych na temat kontaktów. To ona sprawia, że sprzedawcy zyskują dostęp do informacji na temat ich preferencji oraz oczekiwań, dzięki czemu mogą zaproponować bardziej spersonalizowaną i skrojoną na miarę ofertę. W ten sposób także segmentuje się potencjalnych klientów na gorące, ciepłe i zimne leady, co także usprawnia codzienną pracę. To także dostęp do wiadomości z różnych źródeł w pojedynczym panelu. Dzięki temu, że sprzedawcy mają dostęp do zróżnicowanych danych i nie muszą ich pozyskiwać samodzielnie, ich praca przebiega szybciej i jest bardziej wydajna. Koniec błądzenia po omacku – zaufaj sprawdzonym programom CRM, by zwiększyć sprzedaż.
System CRM - funkcjonalności
CRM umożliwia zarządzanie firmą w chmurze z poziomu przeglądarki internetowej, w tym z wykorzystaniem urządzeń mobilnych w zależności od konkretnego systemu. Wszystkie dane znajdują się w jednym panelu. W ten sposób zyskujesz dostęp do zróżnicowanych funkcjonalności, takich jak:
- wyświetlanie i odpisywanie na wiadomości z poczty elektronicznej, formularzy kontaktowych, chatów, social mediów i innych źródeł
- śledzenie komunikacji i ustawianie harmonogramów
- generowanie raportów dotyczących sprzedaży oraz źródłach, z których pojawiają się potencjalni klienci
- tworzenie spersonalizowanych wskazówek ułatwiających pozyskiwanie i obsługę klientów
- automatyczne przypisywanie klientów do konkretnych sprzedawców
- zarządzanie transakcjami
- pomoc w podejmowaniu decyzji na podstawie danych na temat klienta
- zarządzanie szansami
- śledzenie potencjalnego klienta
- możliwość podłączenia do systemów ERP i innych narzędzi (np. Pipedrive pozwala na integrację z 275 aplikacjami biznesowymi, HubSpot – z ponad 300).
To tylko niektóre funkcjonalności, dzięki którym system CRM może pomóc Ci w codziennej pracy i w budowaniu długoterminowych relacji z klientami. Wiele z nich wykorzystuje sztuczną inteligencję na najwyższym poziomie, co umożliwia kompleksową analizę informacji i automatyczne tworzenie strategii, które pomogą Ci zwiększyć sprzedaż. Opcje są bardzo szerokie, dlatego sprawdź nasze opisy dotyczące poszczególnych programów i dowiedz się więcej o interesującym Cię systemie.
Ile kosztuje korzystanie z systemu CRM?
System CRM może być dostępny w różnych cenach w zależności od dostępnych funkcji. Warto także postawić na bezpłatne lub testowe wersje, dzięki którym dowiesz się, które oprogramowanie będzie najlepszym wyborem dla Ciebie, by nie podejmować tej decyzji w ciemno. Oprogramowanie dla firm może być kosztowne, należy jednak traktować je jak inwestycję. Miesięczna subskrypcja dla jednego użytkownika może kosztować zarówno kilkadziesiąt, jak i kilka tysięcy złotych, dlatego poświęć trochę czasu na zapoznanie się z dostępnymi opcjami lub skontaktuj się z nami, by zasięgnąć fachowej rady.