Zarządzanie projektami

Realizacja projektów biznesowych przez kilku członków zespołu wymaga sprawnej komunikacji, bez której żaden plan się nie powiedzie. Usystematyzowanie informacji, postępów, zagrożeń i szczegółowych danych jest tutaj niezbędne. Ma to szczególne znaczenie, gdy w Twojej firmie realizowanych jest kilka projektów jednocześnie. Możesz w tym celu skorzystać z fachowego wsparcia i znakomicie zorganizować cały proces od A do Z. W tym pomoże Ci oprogramowanie do zarządzania projektami – od Microsoft Project, Trello, Basecamp czy Asany po FlexiProject, IT Cube, IC Project i Monday.com. Sprawdź, jak profesjonalne narzędzie ułatwi Ci działanie poprzez funkcjonalne rozwiązania dostosowane do Twoich potrzeb i oczekiwań.
Bitrix24 logo
_jet_reviews_average_rating/5
Bitrix24 to kompleksowa platforma wspierająca szeroko pojęty proces sprzedaży. Z poziomu CRM możesz zarządzać relacjami z klientami, generować dokumenty, tworzyć formularze na stronę aby automatycznie dodawane były do lejka sprzedażowego. Rozmowy telefoniczne z wieloma użytkownikami na całym świecie, wideokonferencje, kalendarze i delegowanie zadań do współpracowników nigdy nie było tak proste.
Salesmanago logo
_jet_reviews_average_rating/5
Salesmanago to innowacyjne narzędzie do optymalizacji i automatyzacji marketingu spółki Benhauer, stworzone z myślą o sprzedawcach na różnych etapach rozwoju kariery zawodowej. Produkt skutecznie monitoruje ruch na Twojej stronie i umożliwia zapoznanie z działaniami potencjalnych i nowych klientów, co z kolei przekłada się na tworzenie nowych strategii marketingowych. Możliwości tego programu są niezwykle szerokie: od analizy aktywności po personalizowane formularze kontaktowe, które wyświetlają się dopiero, gdy potencjalny klient wykaże zainteresowanie ofertą. To dopiero początek funkcjonalności Salesmanago.
Pipedrive logo
_jet_reviews_average_rating/5
Aplikacja Pipedrive służy do zarządzania procesami sprzedaży – możesz obsługiwać różne kanały w jednym panelu. To niezwykle intuicyjne narzędzie pozwoli Ci dostosować swoje usługi do swojego modelu działalności i własnych potrzeb. Skorzystaj ze sprawdzonego narzędzia CRM do zwiększania szans sprzedaży. Uzyskaj dostęp do nowatorskiego oprogramowania w chmurze – działaj kiedy i gdzie chcesz, operując z konta swojej firmy.
Firmao-logo
_jet_reviews_average_rating/5
Firmao to rozbudowany program przeznaczony zarówno dla mniejszych, jak i większych firm. Pozwala na zarządzanie przedsiębiorstwem online. Ułatwia wystawianie faktur, masową wysyłkę mailingu, obieg dokumentów czy narzędzia do prowadzenia Call Center. W oprogramowaniu Firmao znajdziesz również system ERP dla firm, który umożliwia kompleksową obsługę magazynu.
IT Cube logo
_jet_reviews_average_rating/5
CRM od ITCube to centrum zarządzania firmy. Od obiegu dokumentu, przez możliwości przetwarzania wszelkich statystyk, po informacje na temat czasu pracy pracowników. Przetwarzanie zamówień od stworzenia oferty do wystawienia faktury dla klienta jest intuicyjne i bezproblemowe z ITCube.
Monday logo
_jet_reviews_average_rating/5
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Duis suscipit velit at accumsan convallis. Aenean dignissim fringilla nulla, at egestas ex euismod eu. Quisque in est et lorem accumsan ullamcorper. Nullam nibh enim, finibus non nulla in, interdum sodales diam. Donec id dui et felis gravida vehicula sed non elit.
trello-logo
_jet_reviews_average_rating/5
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Duis suscipit velit at accumsan convallis. Aenean dignissim fringilla nulla, at egestas ex euismod eu. Quisque in est et lorem accumsan ullamcorper. Nullam nibh enim, finibus non nulla in, interdum sodales diam. Donec id dui et felis gravida vehicula sed non elit.

Możliwości programów do zarządzania projektami

Wielu pracodawców i managerów mierzy się z tak trudnym zadaniem, jakim jest zarządzanie projektami. Program dostosowany do ich realizacji pomoże Ci osiągnąć sukces poprzez przyspieszenie procesów i sprawną komunikację w zespole. Możesz pożegnać się z tablicami obklejonymi żółtymi karteczkami i notatnikami zapełnionymi od początku do końca, po których trudno nawigować. Zadania z łatwością rozdzielisz przy pomocy programu do zarządzania projektami i zadaniami. Będziesz też sprawnie prowadzić przejrzystą ewidencję czasu, tworzyć tablice Kanban czy wykresy Gantta. Wszystkie dane zgromadzisz w jednym miejscu. Możesz zarówno udostępnić wgląd do nich wszystkim członkom pracującym nad projektem, jak i tylko konkretnym. Z jakich funkcji możesz skorzystać przy pomocy odpowiednich narzędzi? Przedstawiamy niektóre z nich:

  • tworzenie listy zadań i podzadań – to podstawowa, najważniejsza funkcja, którą posiada każde narzędzie do zarządzania projektami. W jednym miejscu możesz zgromadzić informacje na temat zadań dla całego zespołu lub wybranych pracowników, a także ich części składowych.
  • raporty dotyczące postępów i skali wykonania projektu lub zadania – zarządzanie zadaniami i projektami wymaga stałego monitorowania stopnia realizacji. Dzięki temu wiesz, kiedy należy przyspieszyć pracę, by zdążyć przed wskazanym terminem.
  • ewidencja czasu pracy – to ważne szczególnie w korporacjach. Program do zarządzania zadaniami umożliwiający mierzenie czasu pracy pozwoli Ci określić, czy mieścisz się w przeznaczonym budżecie na konkretne obowiązki.
  • tworzenie wykresów Gantta – to XIX-wieczna, ale niezwykle praktyczna metoda przedstawiania tego, w jakim czasie powinny być realizowane jakie zadania i projekty. Wiele programów do zarządzania projektami jest wyposażonych w taką funkcjonalność.
  • możliwość przydzielenia konkretnych użytkowników do danego zadania – przejrzysty i sprawiedliwy podział obowiązków w zespole, do którego ma wgląd każdy z pracowników, jest niezwykle przydatny w organizacji zadań. Każdy wie, do kogo się zgłosić po pomoc w razie problemów.
  • wyznaczanie terminu realizacji zadań i projektów – ważne jest także przedstawienie w klarowny sposób deadline'ów na oddanie poszczególnych podzadań, zadań i całego projektu. Dzięki temu każdy z użytkowników wie, kiedy musi lepiej zorganizować swoją pracę.
  • możliwość załączania plików z chmury – w zarządzaniu projektami często niezbędne jest przedstawianie plików takich jak dokumenty, arkusze kalkulacyjne czy grafiki lub zdjęcia. Wówczas możesz skorzystać z tej cennej funkcji. Jednocześnie warto wiedzieć, że polecane przez nas oprogramowanie działa w chmurze, dzięki czemu nie obciąży Twojego dysku twardego.
  • synchronizacja z Kalendarzem Google – firmy powszechnie korzystają w codziennej pracy z kalendarza Google. Synchronizacja działa w obie strony – możesz zarówno importować dane z niego, jak i załączać do swojego harmonogramu zadania i terminy z narzędzia do zarządzania zadaniami.
  • zarządzanie budżetem – trudno podczas realizacji projektów zapomnieć o pieniądzach. Narzędzie umożliwi Ci nadzorowanie poszczególnych kosztów i odnoszenie ich do wstępnego budżetu, a także pozwala tworzyć raporty dotyczące wydatków.
  • czat i inne komunikatory dla pracowników firmy – zarządzanie projektami wymaga tego, by komunikacja pomiędzy członkami zespołu przebiegała w sposób nienaganny. Pomoże Ci w tym czat, na którym skorzystają z możliwości natychmiastowego konsultowania problemów i zadawania pytań.

Do wielu narzędzi dołączona została aplikacja mobilna, która pozwala zarządzać zadaniami i projektami z dowolnego miejsca – wystarczy Ci dostęp do Internetu, by na bieżąco reagować na zróżnicowane sytuacje. Te, które cieszą się największym zainteresowaniem, są także dostępne w języku polskim. Dzięki temu wszyscy użytkownicy mogą w pełni wykorzystywać ich funkcje niezależnie od znajomości języków obcych.

Niektóre narzędzia, takie jak Asana, Trello czy Basecamp wyróżniają się niezwykle intuicyjną obsługą. W przypadku innych warto postawić na krótkie szkolenia, dzięki którym zarządzanie zespołem w firmie będzie jeszcze sprawniejsze.

Możesz postawić zarówno na płatne, jak i darmowe lub testowe narzędzie do zarządzania projektami. Polecamy spytać członków zespołu o to, jakie funkcje pozwolą im najlepiej realizować zadania. Może zależy im na nadzorowaniu czasu pracy, a może potrzebna jest im aplikacja na urządzenia mobilne? Dzięki temu zarządzanie projektem stanie się prostsze.

TOP3 najlepszych programów do zarządzania - polskie i zagraniczne narzędzie

Przygotowaliśmy listę najbardziej powszechnie wykorzystywanych narzędzi do zarządzania projektami. Na tej liście znajdują się zarówno programy płatne, jak i darmowe. Od Ciebie zależy, na który system postawisz. Wybierz ten, który sprawdzi się najlepiej i jest najbardziej dostosowany do potrzeb Twojej firmy.

Polskie

  • IT CUBE – częścią składową systemu CRM IT CUBE jest narzędzie do zarządzania projektami. To rozwiązanie kompleksowe, zawierające wszystkie niezbędne funkcje: zadania dla poszczególnych użytkowników, terminy, koordynatorów, kosztorysy oraz tworzenie raportów dotyczących stopnia wykonania projektu oraz poniesionych wydatków.
  • IC Project – ten system zawiera zróżnicowane funkcjonalności takie jak wirtualny kalendarz, czas pracy, segmentacja na etapy i grupy, wykres Gantta czy monitoring budżetu. Pracownicy mogą skorzystać z komunikatora, z łatwością wystawisz fakturę, a także zgromadzisz dane dotyczące urlopów. Wszystko to znajdziesz w przystępnej, intuicyjnej formie.
  • Flexiproject – to kolejna polska, kompleksowa aplikacja. Pozwala tworzyć harmonogramy, budżety, tablice i raporty, a także gromadzić zasoby, dzięki którym możesz swobodnie zarządzać realizacją projektu. Proces decyzyjny przedstawi przejrzysta ścieżka, narzędzie zbada także kulturę organizacyjną, a Ty możesz monitorować strategię.

Zagraniczne

  • Trello – to najczęściej wykorzystywana sposób aplikacji do zarządzania projektami. Przedstawia wszystkie niezbędne informacje w formie tablicy, którą można podzielić na różne segmenty. Możesz z jej pomocą realizować różne projekty i zadania. Możesz także dodać pliki lub zoptymalizować proces.
  • Asana – z pomocą tego programu do zarządzania projektami możesz przedstawić wszystkie dane niezbędne do pracy w takiej formie graficznej, jaka najbardziej Ci dopowiada. ASana pozwala na wygodną segmentację działań, umożliwia dodawanie plików, automatyzuje procesy przy pomocy reguł. Przydatne są także zależności. Dzięki tej funkcji narzędzia można określić, które zadania mogą już być realizowane, a które są zależne od nieukończonych.
  • Monday.com – ten system do zarządzania projektami umożliwia tworzenie przejrzystych harmonogramów i wizualizować je, dzielenie zadań na zespoły, automatyzowanie procesów. Sprawdzi się wtedy, gdy chcesz go zintegrować z innymi narzędziami – lista możliwych integracji jest długa. Obsługuje wewnętrzny komunikator, śledzi czas, oferuje udostępnianie zawartości.